Lyckat möte med volontärer

I tisdags träffades vi 13 volontärer som är intresserade i projektet. Det finns 4 till som inte kunde komma. Mötet var mycket givande och många nya förslag kom upp. Här följer mötets anteckningar:

Tidsplan
9 juni är beslutsdatum för projektet. Tills dess behöver vi:
1. Info om flygbiljetter
2. Info om sponsorer
Beroende på vad vi vet vid detta datum så beslutar vi ifall projektet blir av eller ej.
Volontäruppdrag
1. Markus Engstrand blir ansvarig för att undersöka priser på flygbiljetter hos olika
resebyråer/flygbolag. Han tar också reda på hur mycket packning vi kommer kunna ta med
oss. (40 kg är en preliminär uppskattning.)
Vi vill sänka biljettkostnaden så mycket som möjligt genom att:
• Se om flygbolagen vill agera sponsorer för projektet
(de får samma exponeringsmöjligheter som en vanlig sponsor genom att erbjuda oss
ett förmånligt pris på biljetterna)
• Se om det blir billigare att åka till någon närbelägen ort, exempelvis Nairobi, Kenya.
2. Pierre Jarméus anmäler intresse för att bli ny ekonomiansvarig för projektet. Pierre
kommer även i fortsättningen att bistå Alexander Hagerf i organisationen av volontärer.
3. Vi kommer antagligen få ta med oss uppåt 40 kg packning. Förutom de egna sakerna
kommer vi alltså att ha gott om plats. Alltså är vi även öppna för sponsring i form av
• Kläder, arbetskläder
• Arbetsmateriel
• Ryggsäckar
• Skolböcker, skolmateriel
Övriga punkter
Vaccinering inför resan måste kollas upp enskilt, och man står för kostnaden själv.
VASA-vaccin nämdes under mötet, dessa ger 15% studentrabatt.
Total kostnad ligger runt 2000kr per person. (hepatit a, gula febern, malaria)
Närmaste målsättning och uppdrag
Alla får i uppdrag att tänka på olika företag man kan kontakta inom de närmaste dagarna,
sedan mejlar man Alexander Hagerf ([email protected]), senast torsdagen 13/6 2010, med förslag på
tre kontakter/företag som man själv vill ta kontakt med.

RSS 2.0